V-test®
Publication date: 27 maart 2023

Hoe maak ik een persoonlijk profiel aan in de V-test®?

In één klik de V-test® doen? Dat kan met een persoonlijk profiel. Nog geen persoonlijk profiel? Hier lees je hoe je dat aanmaakt. 

Op de homepage van de V-test® klik je op de link ‘Naar jouw persoonlijk ‘Mijn V-test®’-profiel. Of je klikt op de knop Mijn V-test® rechts bovenaan.

 

Op het scherm zie je een pop-up. Kies voor ‘Ik heb nog geen persoonlijk V-test®-profiel’.


 

 

Je krijgt een nieuwe pop-up te zien. Lees de boodschap en vink het vakje onderaan aan. Zo geef je toestemming om een persoonlijk ‘Mijn V-test®’-profiel aan te maken en je gegevens daarin te bewaren. Klik daarna op ‘Mijn V-test®-profiel aanmaken’.


 

De V-test® brengt je naar een pagina om aan te melden. Kies op welke manier je wil aanmelden en volg de instructies.

 

 

Aanmeldingsmethode gekozen? Dan kom je in het startscherm van je persoonlijk Mijn V-test®-profiel.

Nu moet je je adres aanmaken. Op het startscherm klik je op de knop ‘adres toevoegen’.

 

 

Je ziet een pop-up. Ga door de stappen om een adres aan te maken. 

  • Geef het adres een naam.
  • Kies een postcode.
  • Duid aan of het een woning of onderneming is.
  • Duid aan of je elektriciteit en/of gas hebt op dat adres.

 

 

Ken je je verbruik? Dan geef je dat in de volgende stap in. Je kan ook kiezen om de V-test® te koppelen met Mijn Fluvius. Lees hier hoe je je V-test®-profiel koppelt aan Mijn Fluvius.

 

 

Heb je je adres aangemaakt en je verbruik ingevuld? Dan moet je de gegevens van je contract(en) nog invullen.

De V-test® heeft een databank van afnamecontracten vanaf januari 2021 en groepsaankopen vanaf 1 juni 2022. En van terugleveringscontracten vanaf 1 januari 2022. Kies je contract uit de lijst en geef deze gegevens in:

  • De datum waarop u het contract afsloot: die bepaalt de tarieven die gelden;

Let op: dat is niet datum waarop de energielevering is gestart.

  • De naam van de leverancier;
  • De naam van het contract;
  • Einddatum van het contract.

 

 

Heb je de gegevens van je contract ingevuld? Stel dan nog je meldingen in. Dat doe je in het tabblad 'Meldingen'. Zo weet je wanneer het tijd is voor een nieuwe V-test®. De eerste keer ontvang je een e-mail om je e-mailadres te bevestigen.

Je kan instellen om een melding te ontvangen als:

  • je kan besparen op je energiecontract: Zijn er nieuwe contracten met een betere prijs dan je huidig contract? Dan stuurt de V-test® je een e-mail. Je kiest zelf vanaf welk besparingsbedrag je een e-mail wil ontvangen. Zo weet je of het tijd is om te veranderen. De V-test® berekent het verschil tussen uw lopend contract en het goedkoopste contract op de markt. 
  • je lopend contract bijna eindigt: Loopt je contract bijna af? Dan stuurt de V-test® je een e-mail. 
  • je op bepaalde momenten een herinnering wil ontvangen om de V-test® te doen: De V-test® stuurt je dan maandelijks, driemaandelijks, halfjaarlijks of jaarlijks een e-mail.
     

Je hebt nu je profiel ingesteld.

Vanaf nu kan je wanneer je wil met één klik de V-test® uitvoeren. Je hoeft je enkel aan te melden in je persoonlijk Mijn V-test®-profiel en op de knop ‘Doe de V-test®’ te klikken. Zo zie jij de resultaten van de V-test®. 

 

 

Wist je dat …

... de V-test® ook je lopend contract in de resultatenlijst positioneert? Je ziet dan in één oogopslag of je nog goed zit met contract. En of je er voordeel aan doet om te veranderen. Handig, toch?!

 

Meer weten over de voordelen van een persoonlijk profiel? Je leest het hier.

Delen via