Contactformulier

Stap 1. Wilt u snel een antwoord? Bekijk dan zeker eerst onze veelgestelde vragen 
U vindt het antwoord op uw vraag niet op onze website? Naast de VREG zijn ook andere spelers bevoegd voor delen van de energiemarkt. Vul even het contactformulier in, en we tonen u meteen wie u het snelst verder helpt!

Stap 2. Heeft u een vraag of een klacht?

Heeft u een vraag over uw elektriciteits- en/of aardgasaansluiting?

Hiervoor kunt u terecht bij uw distributienetbeheerder ( Fluvius ).
Op de website van Fluvius vindt u onder andere informatie over:

Heeft u een andere vraag over dit onderwerp? Ga dan naar de contactpagina van Fluvius.

Heeft u een vraag over thuisbatterijen?

Informatie over de premie voor de aankoop of leasingen van een thuisbatterij vindt u via de website van het VEKA.
Is een batterij zinvol voor u? Maak met de simulator van het VEKA een eerste inschatting van het zelfverbruik en de terugverdientijd van een thuisbatterij. Geen offerte? Geen probleem, met deze richtprijzen helpt VEKA u op weg.
Heeft u een andere vraag over dit onderwerp? Ga dan naar de contactpagina van het VEKA.

 

Heeft u een vraag over de budgetmeter?

Hiervoor kunt u terecht bij uw distributienetbeheerder ( Fluvius ).
Op de website van Fluvius vindt u onder andere informatie over:

Heeft u een andere vraag over dit onderwerp? Ga dan naar de contactpagina van Fluvius.

Heeft u een vraag over elektrische voertuigen en laadpalen?

Hiervoor kunt u terecht bij uw distributienetbeheerder ( Fluvius ).
Op de website van Fluvius vindt u onder andere informatie over:

Heeft u een andere vraag over dit onderwerp? Ga dan naar de contactpagina van Fluvius.

Heeft u een vraag over uw contract?

Voor alle uitleg over uw energiecontract kunt u terecht bij uw elektriciteits- en/of aardgasleverancier. 

Voor vragen rond contractuele aangelegenheden kunt u bij de FOD economie terecht.

Heeft u een klacht over contractuele aangelegenheden dan kan u klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Energie. U dient best wel eerst een klacht in bij uw leverancier omdat u hem de mogelijkheid moet geven tot uitleg of aanpassing.

Ombudsdienst voor Energie
Koning Albert II - Laan 8 bus 6
1000 Brussel

klacht@ombudsmanenergie.be

Telefoon: 02/211.10.60
Fax: 02/211.10.69

 

Heeft u een vraag over uw factuur?

Voor alle uitleg over uw energiefactuur (voorschot, jaarlijkse afrekening of slotfactuur) kunt u terecht bij uw elektriciteits- en/of aardgasleverancier. 

Heeft u een klacht over uw energiefactuur dan kan u klacht indienen bij de Ombudsdienst Energie. U dient best wel eerst een klacht in bij uw leverancier omdat u hem de mogelijkheid moet geven tot uitleg of aanpassing.

Ombudsdienst voor Energie
Koning Albert II - Laan 8 bus 6
1000 Brussel

klacht@ombudsmanenergie.be

Telefoon: 02/211.10.60
Fax: 02/211.10.69

 

Een vraag over een premie?

Voor alle uitleg over energiepremies kunt u terecht bij het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap  VEKA

Informatie over premies op de website van het VEKA:

Heeft u een andere vraag over dit onderwerp? U kunt het contactformulier van VEKA invullen of bellen naar het gratis nummer 1700.

Een vraag over het sociaal tarief?

Het sociaal tarief is een maatregel om personen of gezinnen die behoren tot bepaalde categorieën van rechthebbenden te helpen om hun elektriciteits- en/of aardgasrekening te betalen. Het sociaal tarief is een gunstig tarief voor elektriciteit en/of aardgas. Het is identiek in heel België, ongeacht de energieleverancier of de netbeheerder.

Alle informatie over het sociaal tarief vindt u via de website van de FOD Economie.

Heeft u een andere vraag over dit onderwerp? Ga dan naar de contactpagina van FOD Economie.

Heeft u een vraag over uw zonnepanelen?

Hiervoor kunt u terecht bij uw distributienetbeheerder ( Fluvius ).
Op de website van Fluvius vindt u onder andere informatie over:

Heeft u een andere vraag over dit onderwerp? Ga dan naar de contactpagina van Fluvius.

Heeft u een vraag over uw verhuis?

U verhuist? Meld dit dan meteen aan uw enegieleverancier. Via onze verhuisplanner krijgt informatie op maat. Bezorg altijd een kopie van uw energieovernamedocument aan uw leverancier, niet aan de VREG

Energieovernamedocumenten:

Heeft u een vraag over verhuisdocumenten?

Bezorg altijd een kopie van uw energieovernamedocument aan uw leverancier, niet aan de VREG.

U verhuist? Meld dit dan meteen aan uw enegieleverancier. Via onze verhuisplanner krijgt informatie op maat.

Energieovernamedocumenten:

Heeft u een vraag over groepsaankopen?

Groepsaankopen zijn niet in de V-test® verwerkt. U kijkt best op het internet welke organisaties groepsaankopen organiseren. Hoe meer mensen intekenen op een groepsaankoop, hoe interessanter de prijszetting. 

Voor vragen rond groepsaankopen kunt u terecht bij de organisatie die de groepsaankoop organiseert. Voor u intekent op het aanbod dat u via een groepsaankoop krijgt, doet u best ook de V-test® om alle contracten op de markt te vergelijken

Heeft u een klacht tegen uw netbeheerder ( Fluvius )?

Heeft u een klacht tegen Fluvius (bijvoorbeeld over uw aansluiting, de meterstanden op uw factuur, uw dossier zonnepanelen, de plaatsing van de  digitale meter , de betaling van een energiepremie,...) dan kan u klacht indienen bij de Vlaamse Ombudsdienst. Dien wel eerst een klacht in bij uw distributienetbeheerder omdat u hem de mogelijkheid moet geven tot uitleg of aanpassing.

Vlaamse Ombudsdienst 
Leuvenseweg 86
1000 Brussel

klachten@vlaamseombudsdienst.be 

http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/nl/klacht/indiening_klacht.html 

Telefoon: 1700 (gratis) - Fax: 02 552 48 00
 

 

 

Heeft u een klacht over het energiebeleid in Vlaanderen?

Voor klachten over het energiebeleid kan u best het bevoegde kabinet van de minister van energie contacteren. 

Zuhal Demir
Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme
Kabinet Martelaarsplein - 2de verdieping
Martelaarsplein 7, 1000 Brussel 
Tel: 02/552 61 00
kabinet.demir@vlaanderen.be

Heeft u een klacht tegen uw energieleverancier?

Heeft u een klacht over uw energiefactuur dan kan u klacht indienen bij de Ombudsdienst Energie. Dien wel eerst een klacht in bij uw leverancier omdat u hem de mogelijkheid moet geven tot uitleg of aanpassing.

Ombudsdienst voor Energie
Koning Albert II - Laan 8 bus 6
1000 Brussel

klacht@ombudsmanenergie.be

Telefoon: 02/211.10.60
Fax: 02/211.10.69

Heeft u een klacht over uw zonnepanelendossier?

Dien eerst een klacht in bij uw distributienetbeheerder

Gaat u niet akkoord met het antwoord of krijgt u geen antwoord, dan kan u contact opnemen met de Vlaamse Ombudsdienst.

Vlaamse Ombudsdienst 
Leuvenseweg 86
1000 Brussel

klachten@vlaamseombudsdienst.be

http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/nl/klacht/indiening_klacht.html 

Telefoon: 1700 (gratis) - Fax: 02 552 48 00 

Heeft u een klacht over de VREG of een medewerker van VREG?

Stuur een e-mail naar klachten@vreg.be.

Heeft u een klacht over energie?

Een klacht over uw energieleverancier
Gaat uw klacht over alles wat te maken heeft met uw energieleverancier en uw factuur, neem dan contact op met de Ombudsdienst Energie. Dien wel eerst een klacht in bij uw energieleverancier omdat u hem de mogelijkheid moet geven tot uitleg of aanpassing.

Ombudsdienst voor Energie
Koning Albert II - Laan 8 bus 6
1000 Brussel

klacht@ombudsmanenergie.be

Telefoon: 02/211.10.60
Fax: 02/211.10.69

Een klacht over Fluvius
Gaat uw klacht over Fluvius (uw aansluiting, uw dossier zonnepanelen, de meterstanden op uw factuur, de betaling van een energiepremie,...) neem dan contact op met de Vlaamse Ombudsdienst. Dien wel eerst een klacht in bij uw distributienetbeheerder omdat u hem de mogelijkheid moet geven tot uitleg of aanpassing.

Vlaamse Ombudsdienst 
Leuvenseweg 86
1000 Brussel

klachten@vlaamseombudsdienst.be

http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/nl/klacht/indiening_klacht.html 

Telefoon: 1700 (gratis) - Fax: 02 552 48 00
 

Weet u niet waar u met uw klacht terecht kan?
Stuur een e-mail naar klachten@vreg.be. Wij helpen u verder.