Wanneer krijgt u een budgetmeter?

Als uw contract werd opgezegd door uw commerciële leverancier en u zoekt/vindt niet tijdig een nieuwe leverancier, dan neemt de netbeheerder de levering over. Hij zal u facturen sturen voor uw verbruik. Als u die facturen niet correct betaalt, stuurt hij eerst een herinneringsbrief en indien nodig ook een ingebrekestelling. Als u binnen de 15 dagen niet reageert op die ingebrekestelling zal de netbeheerder binnen de 60 dagen (gratis) een budgetmeter plaatsen.

Als u uw elektriciteitsfacturen niet betaalt, krijgt u een budgetmeter voor elektriciteit. Als u uw aardgasfacturen niet betaalt, krijgt u een aardgasbudgetmeter.

Nog een vraag over dit onderwerp?

Mail naar info@vreg.be of bel naar het gratis telefoonummer 1700.

Hebt u een klacht tegen uw leverancier en/of netbeheerder?

Dan moet u uw leverancier en/of netbeheerder hierover schriftelijk (via e-mail of per brief) contacteren. Gaat u niet akkoord met het antwoord? Dan kunt u bij de federale Ombudsdienst voor Energie terecht om uw klacht te behandelen. De voorwaarden voor het indienen van een klacht vindt u op de website van de Ombudsdienst voor Energie.

Ombudsdienst voor Energie
Koning Albert II - Laan 8 bus 6
1000 Brussel
Tel. 02/211.10.60
Fax 02/211.10.69
www.ombudsmanenergie.be

Vreg is de Vlaamse regulator van de elektriciteits- en gasmarkt
Heeft u een vraag? Mail of bel 1700