Storingen en onderbrekingen

Bij gasgeur en stroomonderbrekingen belt u best rechtstreeks naar het telefoonnummer voor gasgeur en stroomonderbrekingen van uw netbeheerder:

Infrax

  • Gasgeur of brand: gratis storingslijn 0800 60 888
  • Storing elektriciteit: 078 35 34 33 (dag en nacht)

Op http://onderbrekingen.infrax.be/onderbrekingen vindt u een overzicht van alle actuele en recente stroomonderbrekingen op het distributienet van Infrax.


Eandis

  • Gasgeur of brand: gratis storingslijn 0800 65 0 65
  • Storing elektriciteit: 078 35 35 00 (dag en nacht)

Op www.eandis.be/eandis/klant/k_stroomonderbrekingen.htm vindt u een overzicht van alle actuele en recente stroomonderbrekingen op het distributienet van Eandis.

Uw netbeheerder is verantwoordelijk voor de goede en veilige werking van het elektriciteits- en aardgasnet. Uw leverancier is niet verantwoordelijk voor stroomstoringen en storingen op het aardgasnet.

Uw netbeheerder moet binnen 2 uur na de melding van een storing in de elektriciteits- of gasvoorziening ter plaatse zijn om te beginnen met de werken die het probleem moeten oplossen. Uw netbeheerder kan de levering van elektriciteit en/of gas tijdelijk onderbreken voor onderhouds- of herstellingswerken op zijn net. Van deze geplande onderbrekingen moet hij u minstens 2 werkdagen op voorhand verwittigen.

Let op: u kan niet bij uw netbeheerder terecht als er fouten of problemen zijn met uw binneninstallatie (het elektriciteitsnet en de gasleidingen in uw huis en de erop aangesloten toestellen). U neemt contact op met uw elektricien of gasinstallateur.

Let op: u kan niet bij uw netbeheerder terecht als er fouten of problemen zijn met de productiemeter en/of de omvormer van uw zonnepanelen. U neemt contact op met de installateur van uw zonnepanelen.

Nog een vraag over dit onderwerp?

Contacteer uw netbeheerder.

Hebt u een klacht tegen uw leverancier en/of netbeheerder?

Dan moet u uw leverancier en/of netbeheerder hierover schriftelijk (via e-mail of per brief) contacteren. Gaat u niet akkoord met het antwoord? Dan kunt u bij de federale Ombudsdienst voor Energie terecht om uw klacht te behandelen. De voorwaarden voor het indienen van een klacht vindt u op de website van de Ombudsdienst voor Energie.

Ombudsdienst voor Energie
Koning Albert II - Laan 8 bus 6
1000 Brussel
Tel. 02/211.10.60
Fax 02/211.10.69
www.ombudsmanenergie.be

Vreg is de Vlaamse regulator van de elektriciteits- en gasmarkt
Heeft u een vraag? Mail of bel 1700