Servicecheck is up-to-date

dinsdag, 10 april, 2018

De gegevens in de Servicecheck zijn geactualiseerd. U kan tot drie leveranciers tegelijk vergelijken op vlak van contactmogelijkheden, beloofde antwoordtermijnen, betaalmogelijkheden en eventuele bijkomende kosten voor herinneringsbrieven en afbetalingsplannen.

Ook de klachtenindicator is up-to-date. Die is berekend als het aantal klachten die de ombudsdienst voor energie verzamelde over een leverancier per 5.000 klanten. Deze keer gaat de indicator over klachten over heel 2017. Een leverancier krijgt pas een klachtenindicator als hij meer dan 5.000 klanten heeft.

12 leveranciers halen het maximum van 5 VREG logo’s: Ecopower, Engie Electrabel, Elegant, Eneco, Comfort Energy, EBEM, Eni, EDF Luminus, OCTA+, Watz, Lampiris en MEGA. MEGA haalt zo met zijn tweede klachtenindicator al meteen de hoogste categorie. 

Essent haalde 4 VREG logo’s en Poweo stijgt van 1 naar 2 VREG logo’s.

Belpower zakt van 3 logo’s naar de laagste categorie van 1 logo. Hun klachtenindicator is de hoogste die we ooit vastgesteld hebben (37,59). Dit betekent dat Belpower in 2017 zeer veel klachten kreeg in verhouding tot zijn klantenaantal.

Tip: vergelijk altijd even de door u gekozen leveranciers uit de V-test in de Servicecheck. U kan meteen doorklikken vanuit de resultatenpagina van de V-test.

Doe de Servicecheck

Vreg is de Vlaamse regulator van de elektriciteits- en gasmarkt
Heeft u een vraag? Mail of bel 1700